راهنمای خرید لوازم جانبی مخصوص بازی (گیمینگ)

بین مطالب وب سایت جستجو کنید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
میم. گیم
9:28
یک شنبه 22 تير 1399

این روزها بازار کامپیوتر بیش از پیش شاهد معرفی تجهیزات گیمینگ است. با توجه به طیف وسیع تجهیزات گیمینگ از برندهای مختلف کاربران به دنبال انتخاب بهترین گزینه هستند. در این نوشتار به بررسی تعدادی از بهترین تجهیزات گیمینگ ارائه شده خواهیم پرداخت.

 

1-ماوس ریزر مدل Deathadder Elite پایه ثابت تجهیزات گیمینگ

موس گیمینگ Razer Deathadder Elite

در صورتی که از گیمرهای تخصصی کامپیوتر و لپ تاپ باشید به اهمیت ماوس در بازی ها آگاه هستید. ریزر یکی از شناخته شده ترین سازندگان تجهیزات گیمینگ بوده که به دلیل کیفیت بالای محصولات طرفداران بسیاری دارد.

در صورتی که به تماشای مسابقات حرفه ای بازی های کامپیوتری بپردازید ماوس گیمینگ ریزر Deathadder به عنوان یکی از تجهیزات گیمینک ثابت شرکت کنندگان حرفه ای است. این ماوس دارای طراحی زیبایی است که در هنگام فعالیت نورهای مختلفی را منعکس می کند که قابلیت شخصی سازی دارد.

این ماوس گیمینگ دارای 7 کلید است که عملکرد آنها قابل برنامه ریزی است. رابط این ماوس کابل USB بوده و ریزر طول عمر آن را تا 50 میلیون کلیک تضمین می کند. وزن این ماوس 105 گرم بوده و نوع با حسگر آن اپتیکال است.

دقت این ماوس 16000DPI بوده که برای این کاربری ایده آل است. به دلیل ارگونومی خاص این ماوس مناسب افراد راست دست بوده و می تواند جزء ثابت تجهیزات گیمینگ آنها باشد.

ریزر یکی از بزرگترین تولید کنندگان تجهیزات گیمینگ است.

 

 

2-ماوس گیمینگ ام اس آی مدل Clutch GM50

تجهیزات گیمینگ - موس گیمینگ MSI Clutch GM50

ام اس آی یکی دیگر از کمپانی های تولید محصولات گیمینگ است. Clutch GM50 یکی از ماوس های با کیفیت این شرکت بوده که به صورت تخصصی برای کاربری گیمینگ طراحی و تولید شده است.

طراحی این ماوس گیمینگ فوق العاده زیبا بوده و مشکل پسند ترین افراد را نیز مجاب به خرید آن برای آرشیو تجهیزات گیمینگ خود نموده است. با اتصال این ماوس به سیستم نورپردازی خیره کننده ای را مشاهده خواهید کرد ضمن اینکه لوگوی اژدهای معروف که برند محصولات گیمینگ ام اس آی است با رنگ قرمز خودنمایی می کند.

این ماوس گیمینگ تنها 87 گرم وزن داشته که همین موضوع سبب افزایش سرعت عمل کاربر در بازی ها می شود. ارگونومی طراحی این موس مناسب افراد راست دست بوده و دارای 6 کلید است. کلیدهای چپ و راست آن به دلیل حساسیت و کاربری بیشتر از سوئیچ های Omron استفاده می کنند که همین امر موجب افزایش دقت و طول عمر آنها شده است.

دقت Dpi این ماوس به وسیله کلید تعبیه شده در 5 حالت مختلف تنظیم می شود که اعداد 400/800/1600/3200/6400 را شامل می شود و حداکثر دقت Dpi آن 7200 است.

چرخ پیمایشی در نظر گرفته شده برای اسکرول ماوس سبب شده عملکرد بسیار دقیقی داشته باشد.

ام اس آی در ساخت این ماوس از بدنه ای با پلاستیک با کیفیت استفاده کرده که به دلیل وجود بافت های مخصوص بر روی آن موجب تعریق کمتر دست شده و همچنین ضد لغزش می باشد.

ام اس آی برای افکت های نوری این ماوس امکانات مختلفی را در نظر گرفته است. به وسیله نرم افزار انحصاری MSI می توان میلیون ها رنگ مختلف را با 9 افکت و با 3 سرعت مختلف تنظیم نمود که حتی مسیر حرکت نورها نیز قابل تنظیم است.

ام اس آی طول عمر این ماوس را بالغ بر 20 میلیون بار کلیک اعلام کرده است که می تواند ترغیب کننده افراد برای اضافه کردن این ماوس به تجهیزات گیمینگ باشد.

ماوس گیمینگ ام اس آی طراحی ضد لغزش بسیار خوبی دارد.

 

 

3- کیبورد گیمینگ لاجیتک مدل G910 Orion Spectrum پیشتاز تجهیزات گیمینگ

تجهیزات گیمینگ - کیبورد گیمینگ Logitech G910 Orion Spectrum

لاجیتک یکی از برندهای خوشنام تولید تجهیزات گیمینگ است. کیبورد گیمینگ G910 Spectrum یکی از محصولات پرطرفدار این شرکت بوده که امکانات منحصر به فردی را ارائه می کند. این کیبورد در حقیقت بروز شده نسخهSpark  بوده که ویژگی های متعددی به آن اضافه شده است.

لاجیتک برای ساخت این کیبورد از فناوری کلیدهای مکانیکی Romer-G استفاده کرده که باعث می شود سرعت تاخیر فشردن کلید تا 25 درصد کاهش یابد.

صفحه کلید دارای یک شیب ملایم بوده تا در هنگام انجام بازی تجربه کاربری مناسبی برای کاربر فراهم شود. بر خلاف نسخه Spark در این صفحه کلید، استراحتگاه به صورت متقارن تعبیه شده و در استفاده طولانی مدت دست ها خسته نخواهند شد.

 

لاجیتک برای کلیه کلیدها نور پس زمینه در نظر گرفته که قابلیت شخصی سازی آنها وجود دارد.

در قسمت بالای کلید ها F1 تا F4 و در سمت چپ صفحه کلید 9 کلید در نظر گرفته شده که امکان شخصی سازی آنها برای کاربری های مختلف وجود دارد. ضمن اینکه طرح درج شده بر روی این کلیدها همراه به کلید های W,A,S,D  از سایر کلیدها متفاوت بوده تا در هنگام بازی کاربر متوجه تمایز آنها شود.

در قسمت بالا و سمت چپ کیبورد کلیدهای مالتی مدیا قرار گرفته که به همراه یک اسکرول کوچک یاری رسان شما در هنگام تماشای فیلم خواهند بود تا این کیبورد کارایی بیشتری از سایر تجهیزات گیمینگ داشته باشد.

اما چه ویژگی های منحصر به فر دیگری سبب شده که همه افراد علاقه مند به حضور لاجیتک در مجموعه تجهیزات گیمینگ خود باشند؟

در قسمت بالای دستگاه یک داک مخصوص تلفن همراه تعبیه شده که با قرار گرفتن گوشی در آن می توانید در هنگام بازی کلیه تنظیمات کیبورد خود را به وسیله برنامه اختصاصی Arx control تغییر دهید.

با توضیحات ارائه شده شاید شما هم مایل باشید یک کیبورد G910 در جمع تجهیزات گیمینگ خود داشته باشید.

کیفیت تجهیزات گیمینگ لاجیتک عالی است.

 

 

4-کیبورد گیمینگ کولر مستر مدل SK621

کیبورد گیمینگ Cooler Master SK621

در صورتی که از علاقه مندان تجهیزات گیمینگ باشید می دانید که اغلب کیبوردهای گیمینگ از ابعاد نسبتا بزرگ و وزن بالایی برخوردارند. این دو ویژگی از الزامات تجهیزات گیمینگ است اما ممکن است شما قصد جابجایی مداوم لپ تاپ گیمینگ خود را داشته باشید در این صورت به یک کیبورد گیمینگ کوچک و سبک وزن نیاز دارید.

کیبورد مخصوص بازی SK621 کولر مستر دارای رابط بیسیم و با بسیم بوده و به دلیل عدم وجود قسمت Numpad ابعاد مناسبی دارد. وزن این کیبورد 420 گرم بوده که برای جابجایی مناسب است.

این صفحه کیبورد کامپیوتر  دارای 65 کلید مکانیکی بوده که نورپردازی فوق العاده زیبایی را در تاریکی به همراه دارد.

این صفحه کلید دارای رابط بلوتوث 3 کاناله است. این قابلیت باعث می شود بتوانید با آن 3 دستگاه مختلف را کنترل نمایید ضمن اینکه می توانید با اتصال رابط USB Type C دستگاه چهارمی را نیز اضافه نمایید.

نکته جالب دیگر در مورد این کیبورد بحث شخصی سازی بک لایت آن است که می توان 4 پروفایل مختلف برای تنظیم نور را در نظر گرفت که باعث تنوع نورپردازی می شود.

با توجه به داخلی بودن باتری آن شارژ به وسیله درگاه USB انجام می شود و با هربار شارژ می توانید تا 14 ساعت از آن استفاده نمایید. البته باید توجه داشت که این زمان در صورت استفاده از نور بک لایت است و چنانچه از نور بک لایت استفاده نکنید زمان شارژ دهی بیش از 2 ماه خواهد بود.

با توجه به قیمت مناسب این کیبورد چنانچه قصد دارید یک کیبورد سبک به تجهیزات گیمینگ خود اضافه کنید SK621 گزینه مناسبی است.

کیبورد کولر مستر دارای 3 کانال بلوتوث است.

  

5-نخستین انتخاب برای تجهیزات گیمینگ مانیتور ایسوس مدل ROG SWIFT PG348Q

مانیتور گیمنیگ ASUS Rog Swift PG348Q 34Inch

انجام بازی های کامپیوتری بدون یک مانیتور با کیفیت لذت بخش نخواهد بود و هر گیمر حرفه ای داشتن یک مانیتور مناسب را اولویت تجهیزات گیمینگ خود می داند. کمپانی ایسوس که با معرفی برند ROG به تولید انواع تجهیزات گیمینگ مشغول است یکی از بهترین مانیتورهای گیمینگ را به بازار عرضه کرده است.

PG348Q یک مانیتور 34 اینچ خمیده با پنل IPS است که رزولوشن 1440*3440 را در اختیار شما می گذارد زمان پاسخگویی این مانیتور 5 میلی ثانیه بوده که برای یک مانیتور گیمینگ ایده آل است. نوع صفحه نمایش این دستگاه مات بوده و دارای زاویه دید وسیعی است.

نرخ نوسازی تصویر این مانیتور 100 هرتز بوده که عدد مناسبی است اما رقبای این مانیتور عدد 144 هرتز را نیز به ثبت رسانده اند.

در بخش رابط این دستگاه دارای یک پورت HDMI و یک پورت Display Port بوده ضمن اینکه 4 پورت USB3 برای اتصال به سایر دستگاه ها تعبیه شده اند.

مانیتور گیمینگ ASUS Rog Swift PG348Q 34Inch

ایسوس برای این مانیتور 2 بلندگوی 2 وات در نظر گرفته که کیفیت مناسبی دارند اما توصیه ما خرید یک هدست گیمینگ با کیفیت برای تکمیل مجموعه تجهیزات گیمینگ است.

این مانیتور هماهنگی بسیار خوبی با محصولات شرکت NVIDIA داشته و از فناوری G-Sync این شرکت پشتیبانی می کند.

ایسوس تجهیزات گیمینگ خود را تحت برند ROG عرضه می کند.

 

 

6- مانیتور Aorus AD27QD حلقه گمشده تجهیزات گیمینگ

مانیتور گیمینگ Gigabyte Aorus AD27QD

Aorus برند تجهیزات گیمینگ کمپانی گیگابایت است و AD27QD نخستین تجربه این کمپانی در ساخت یک مانیتور گیمینگ است. طراحی این مانیتور بسیار زیبا بوده و حاشیه تصویر بسیار کمی دارد.

 گیگابایت با طراحی یک پایه Y شکل درصدد القای گیمینگ بودن کاربری مانیتور بوده که تا حد زیادی موفق شده است. حاشیه تصویر این مانیتور 7.5 میلی متر است که همین امر سبب وسیع تر دیده شدن تصاویر می شود.

در نمای پشتی یک شاهین که نماد محصولات گیمینگ گیگابایت است به چشم می خورد که با استفاده از برنامه اختصاصی می توان انواع نور پردازی را برای آن در نظر گرفت تا خودنمایی بیشتری در کنار سایر تجهیزات گیمینگ داشته باشد.

گیگابایت برای اعمال تنظیمات این مانیتور یک جوی استیک اختصاصی را در نظر گرفته که عادت کردن به آن زمان بر خواهد بود. در صفحه تنظیمات این مانیتور گیمینگ دسترسی کاملی برای تمامی پارامترها در نظر گرفته شده که کاربر می تواند بر اساس نیاز به تنظیم آنها بپردازد.

این مانیتور 27 اینچ دارای رزولوشن QHD بوده که با توجه به نوع کاربری و کلاس قیمتی انتظار رزولوشن 4K را داشتیم. زمان پاسخگویی این مانیتور 1 میلی ثانیه و نرخ نوسازی تصویر آن 144 هرتز است که برای یک مانیتور گیمینگ مناسب است.

رابط های این مانیتور گیمینگ را 1 Display Port، 2 پورت HDMI،1 جک هدفون 3.5 میلی متری و دو پورت USB3.0 تشکیل می دهند.

از نقاط قوت این مانیتور سازگاری کامل با کارتهای گرافیک NVDIA وAMD است که سبب می شود مناسب قرارگیری در کنار سایر تجهیزات گیمینگ باشد.

طراحی مانیتور گیگابایت فوق العاده است.

 

 

7-هدست گیمینگ ریزر KRAKEN Tournament edition

تجهیزات گیمینگ - هدست گیمینگ Razer KRAKEN Tournament edition

یک گیمر حرفه ای به طور حتم وجود یک هدست با کیفیت را در لیست تجهیزات گیمینگ خود قرار خواهد داد.

اما این هدست می تواند KRAKEN از برند معتبر ریزر باشد. این هدست که در سال 2018 توسط کمپانی ریزر معرفی گردید سرو صدای به پا کرد. این هدست برای نخستین بار فناوری THX را معرفی نمود. این فناوری موجب می شود به صدای دریافتی از محیط بازی عمق واقعی بخشیده شود و با یک شبیه سازی 360 درجه صدای مخصوص از هر ناحیه شنیده شود.

اما بخش جذاب داستان کنترلر جذاب همراه این هدست گیمینگ است. به وسیله این ماژول و کلیدهای تعبیه شده بر روی آن می توانید کنترل کاملی بر روی صداهای دریافتی داشته و به تنظیم 16 گانه باس بپردازید.

5 کلید تعبیه شده بر روی این کنترلر باعث می شود که بتوانید تنظیم صدای چت، کنترل بیس صدا، تنظیم حالت THX، قطع و و وصل میکروفن و کنترل حجم صدای ورودی را به دست بگیرید.

وجود امکانات ذکر شده به تنهایی می تواند کاربر را مجاب به خرید این هدست برای تکمیل آرشیو تجهیزات گیمینگ نماید.

تجهیزات گیمینگ - هدست گیمینگ Razer KRAKEN Tournament edition

بدنه این هدست گیمینگ از مواد با کیفیت ساخته شده که ترکیب چرم و پلاستیک موجب شده عایق مناسبی برای صدا باشد. با توجه به اینکه اغلب گیمرها به طور طولانی مدت به بازی های کامپیوتری می پرازند ریزر در ساخت این هدست از ژل های خنک کننده مخصوص استفاده کرده که باعث پایین آمدن دما و جلوگیری از تعریق می شود.

وزن این هدست 400 گرم بوده که با توجه به نوع کاربری آن مناسب ارزیابی می شود. امپدانس این هدست 32 اهم و فرکانس پاسخگویی آن بین 12 هرتز تا 28 کیلوهرتز است. قطر درایور این هدست 50 میلی متر و قابلیت پخش صدا در 3 حالت مختلف را دارد. چنانچه جای خالی یک هدست عالی در تجهیزات گیمینگ شما به چشم میخورد KRAKEN می تواند گزینه فوق العاده ای باشد.

هدست گیمینگ ریزر می تواند جزء ثابت تجهیزات گیمینگ باشد.


تعداد بازدید از این مطلب: 377
بازدید : 377

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:










نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید
تمام حقوق اين وب سايت متعلق به بهترین بازیهای اندروید، آیفون،بازیهای کامپیوتری و پلی استیشن مي باشد | طراحی قالب : تم ديزاينر